Site icon Emlak Zirvesi

Tapuda Yeni Dönem Ertelendi: Güvenli Ödeme Sistemi 1 Ekim’de Başlıyor!

Gayrimenkul sektörünü ve taşınmaz alım-satımı yapacak milyonlarca vatandaşı yakından ilgilendiren kritik bir gelişme yaşandı. Ticaret Bakanlığı, tapuda dolandırıcılık ve hırsızlık riskini sıfırlamayı hedefleyen Güvenli Ödeme Sistemi’nin zorunlu hale geleceği tarihi 1 Ekim 2026’ya ertelediğini duyurdu.

Peki, bu ertelemenin arkasında ne var ve yeni sistem neleri değiştirecek? İşte detaylar…

Sistem Neden Ertelendi?

Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik’te yapılan değişiklikle, sistemin normal şartlarda 1 Temmuz 2026’da devreye alınması planlanıyordu. Ancak Ticaret Bakanlığı, sistemin eksiksiz, pürüzsüz ve tüm kurumlarla tam entegre bir şekilde çalışabilmesi adına yönetmeliğin kendisine verdiği 3 aylık uzatma yetkisini kullandı.

Bakanlık; Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve diğer paydaşlarla yürütülen teknik altyapı çalışmalarının sorunsuz tamamlanması amacıyla yeni zorunluluk tarihini 1 Ekim 2026 olarak belirledi.

Güvenli Ödeme Sistemi Nedir, Ne İşe Yarayacak?

Özellikle nakit taşırken yaşanan hırsızlıklar, sahte paralar ya da “Parayı gönderdim ama tapuyu alamadım” gibi dolandırıcılık vakaları bu sistemle tarih oluyor.

1 Ekim 2026 itibarıyla taşınmaz alım-satım işlemlerinde bu sistemin kullanılması zorunlu olacak.

Exit mobile version